Petskis

Nya utmaningar

Publicerad 2010-03-26 10:31:01 i Allmänt,

Igår sa jag upp mig från mitt nuvarande jobb. För vissa var det en stor skräll men för andra var det ganska väntat. I fem år har jag kämpat på i Westcom och jag kände att jag inte kommer vidare här mera. Arbetsuppgifterna har ökat och blivit svårare men lönen är den samma som när jag anlände. Jag har bland annat varit ansvarig för hela västnylands Nokia telefonservice, stått i butiken och sålt grejer, gjort enklare PC-servicar, åkt på ADSL mätningar, upprätthålligt Westcoms webbsidor, dekorerat och fixat fönstren i butiken samt mycket mera. Allt på samma lön av 9 € i timmen. När till och med min flickvän tjänar bättre på sitt sommarjobb i bokhandeln så förstår ni att något är fel. Eftersom min chef inte ens kunde garantera att jag överhuvudtaget skulle få vara kvar efter sommaren så valde jag att avgå. Nu hade jag ju faktiskt turen att bli erbjuden ett nytt jobb av en god vän. Annars skulle jag väl inte ha stuckit. Det bör också sägas att jag kommer sakna personalen på Westcom och om min chef ens skulle ha försökt hålla mig kvar till någolunda hyfsad lön så skulle jag ha kunnat tänka om. Nu blev det inte någon fortsättning så den 6:e april börjar jag mitt nya jobb. Jag får återkomma senare till vad arbetsuppgifterna kommer bli men jag kan berätta att jag kommer sitta i Västishusets övre våning i ett kontor. Jag ser mycket fram emot denna utmaning och tror att detta är rätt steg i min karriär. Tack till alla på Westcom som har gjort att jag trivts väldigt bra här under dessa år! Efter regn kommer solsken!

Kommentarer

Postat av: Nek

Publicerad 2010-03-27 12:38:52

å kanske tack alla kunder? va? va?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela