Petskis

Två till

Publicerad 2010-03-08 15:11:45 i Allmänt,

Glömde två mycket viktiga punkter från Kentkonserten:

- "Mannen i den vita hatten" är den bästa avslutningslåt och den bästa svenska låt som nånsin skrivits! Låt oss hoppas att Kent aldrig avslutar en konsert med någon annan låt. Att Jocke Berg dessutom fixar nya extraverser till varje turné är ett stort plus.

- Jag kom hem med t-shirt nummer 81 till samlingen efter konserten. Visst är den snygg?



Det jag vill ha kan inte köpas
Inte stjälas, fås till låns
Det jag vill ha kan inte ägas
Det är så mycket större än så
Jag kastar pappersplan från höghus
Mot en gnista gömd i snön
Jag måste tro att det kan hända
Jag måste drömma min egen dröm
För du och jag ska aldrig dö
Nej du och jag ska aldrig dö

Jag tror vet vad allt går ut på
Jag tror jag äntligen förstår
Att det finns ingen magisk genväg
Ingen rök och inga spår
Och finns ingen enkel lösning
Inget svart och vitt, bara grått.
Man får ta det man blivit given
Och säga "jag älskar det jag fått"
Du och jag ska aldrig dö
Nej du och jag ska aldrig dö
Nej du och jag ska aldrig dö

Det vi har ska aldrig dö
Nej, det vi har ska aldrig dö
Det vi har ska aldrig dö

Extraverser 2010 till "Mannen i den vita hatten"

Kommentarer

Postat av: Timo

Publicerad 2010-03-08 17:14:44

"den bästa svenska låt som nånsin skrivits"



Har du glömt Boten Anna? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela