Petskis

Abborrn

Publicerad 2010-05-26 21:57:15 i Allmänt,


Två dagar i rad har jag varit ute på lite fiske. Igår var det abborrmete med löja som gällde och idag var det jerkbait fiske. Att meta abborre med löja brukar vara den mest säkra fiskemetod som finns. Man får alltid fisk. Men inte igår. Igår var det helt dött eller så var vi på helt fel plats. Idag när jag var och fiskade gädda utanför IDO så smackade först ett par små gäddor på mina drag. Inget fel i att få små gäddor men man är ju lite bortskämd med de stora nu så när det dessutom började regna så såg fisketuren ut att bli halvt misslyckad. Då böt jag plats en sista gång och fick ett hugg som lossnade samt hade en fisk efter draget till båten. Så jag gjorde det klassiska sista kastet och fick ett ryckigt hugg mot betet som visade sig vara en abborre på kanske 300g. En abborre på jerkbait! Återigen var det min underbara Zalt Z som visade var skåpet ska stå. Tror det är något magiskt över det draget. Fisketuren som kändes lite misslyckad blev alltså rätt kul ändå. Ut igen imorgon eller på fredag kanske...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela