Petskis

Det smackade på

Publicerad 2010-05-06 23:11:24 i Allmänt,

Var ute med lilla fiskebåten idag i det fina vårvädret och hade väl inte så stora förhoppningar om att få nån fisk men se då ungefär vid åttatiden så smackade det till i andra ändan av linan. En rätt fet gädda på 6,5kg valde att ta min Halco Sorcerer när jag just skulle börja veva in den efter en tids trolling i Pojoviken. En inte alltför lång kamp senare så var fisken i båten och arbetet med att få bort draget från fiskkäften var igång. Den romstinna fisken återfick sin frihet efter en stund och en lycklig fiskare kunde fortsätta färden. Tyvärr så var det ju inte på Jerkbait som gäddan togs men det är ändå den största gädda jag har fått så jag måste nog vara rätt nöjd. Av någon anledning så togs det inte någon perfekt bild när jag håller upp fisken så ni får bedömma fångsten på de fina bilder som mina medresenärer tog.

     

     

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-08 13:48:07

Anledningen kan ju ha varit att kameran dog..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela