Petskis

Vem ringer du när din festival behöver bra ljud?

Publicerad 2010-10-30 17:32:50 i Allmänt,

Var idag på Karis Telefons 90-års jubileumsdag i Sisuarenan i Karis. Evenemanget var väl sådär halvkul att gå på men det som fångade min blick utanför arenan var desto festligare.



Detta är Robban Sederholms bil mina damer och herrar. Robban och hans företag Robban Enterprises sysslar bland annat med fastigheter och med ljud och ljus elektronik på festivaler och andra evenemang. På sin hemsida skriver han att han är störst i södra Finland på festivalelektronik och det får man väl kanske hålla med om. Eller så är han den enda som sysslar med det, vad vet jag. Nåja, tillbaka till Robbans bil. Märker ni nåt speciellt med bilen? Japp, han har blinkers på biltaket. Varför har han det? Är detta ett utryckningsfordon? Behöver han nånsin använda dem? Har han dem där för att verka cool? Frågorna är många. Endast Robban vet svaret. Jag ser framför mig hur man ringer från en festival och ber Robban komma in på direkten. Han tar sin bil in på festivalområdet och med blinkers på kör han över halva festivalpubliken till tonerna av AC-DC:s High Voltage ,stiger ut ur bilen och skriker "Robban har anlänt, festivalfixarens beväpnade man!!! Eller vänta lite, är detta ett klipp från TV-serien Family Guy...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela