Petskis

Finska mästare

Publicerad 2011-04-19 00:51:58 i Allmänt,


Ett stort grattis till HIFK som idag blev finska mästare i ishockey! Som den lilla HIFK supporter jag är så känner jag en viss glädje men om detta hade hänt i mitten av nittiotalet så hade det kännts mycket större. Då kunde man se mig gå på matcher och vara riktigt insatt i finska ishockeyn men sen svalnade intresset och numera vet jag knappt vem som spelar i laget. Kul ändå att det röda Helsingforslaget fick fira igen efter en paus på tretton år. Kul för en gammal räv som Ville Peltonen som "även på min tid" var med i laget, nu fick vara med och vinna också.

Kommentarer

Postat av: BF

Publicerad 2011-04-19 21:55:34

Det är nästan så att man bör gräva fram den gamla HIFK-skortan med Peltonen på ryggen från skåpet. Har inte heller följt med den inhemska (inte övrig heller..) hockeyn på sista åren, men iår kikade jag ju ändå på 7 slutspelsmatcher!

Postat av: Petski

Publicerad 2011-04-20 13:57:20

Jag tänkte nästan plocka fram min Sami Kapanen skjorta med Sakari Lindfors autograf på när jag såg lite på sista finalmatchen. Nästa säsong på en match live kanske...?

Postat av: Ose

Publicerad 2011-04-20 23:46:51

Blues-Pelican nästa år. man får int va full eller tippa matchen..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela