Petskis

Soneras svenska kundtjänst

Publicerad 2011-02-15 18:31:31 i Allmänt,

Ringde till Sonera för att ändra adressen på vårt TV-abonemang som fortfarande har varit på min gamla adress. Det lät ungefär så här.

- Tervetuola Soneran asiakaspalveluun! Jos asia koskee puhelinliitymä, paina 1. Jos asia koskee laajakaista, paina 2. Jos asia koskee TV-liitymä, paina 3. Jos asia koskee kotipuhelinta, paina 4. Jos asia koskee laskutus, paina 5. För betjäning på svenska, tryck 6.

*trycker på knapp nummer 6*

- Välkommen till Soneras kundtjänst! Om ditt ärende gäller mobiltelefontjänster, tryck 1. Om ditt ärende gäller bredband, tryck 2. Om ditt ärende gäller TV-abonemang, tryck 3...

*trycker på knapp nummer 3*

- Vi kopplar dig nu vidare till våra kundbetjänare, var god vänta.

- Det är fortfarande upptaget, var god dröj.

5 min senare...

- "Soneran asiakaspalvelu Mikko Mäenpää, miten voin auttaa?"

- "Hej, jag skulle vilja ändra adressen på mitt TV-abonemang..

- "Öö, jak prata inte venska...

Kommentarer

Postat av: Ose

Publicerad 2011-02-16 11:54:40

Du fick ju trycka på svenska knappar iaf.

Postat av: Emmi

Publicerad 2011-02-16 12:24:22

Otroligt att du överhuvudtaget fick trycka på knappar. Senast jag ringde till Sonera, dvs. på hösten, fick jag tala med en taligenkänningsapparat, alltså en dator... Det var minsann inte lätt. De tycks ha skippat den, för det var verkligen allt annat än smidigt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela