Petskis

Popkonsert

Publicerad 2011-01-25 18:45:00 i Allmänt,

Idag var jag och skaffade biljett till årets Rowlit festival i Pargas där bland annat Roxette ska uppträda. Popduon med Per Gessle och Marie Fredriksson som jag växte upp med under hela lågstadiet ska jag äntligen få bevittna live. De må vara gamla och sjunga sämre än tidigare men denna konsert kan man inte missa ifall det skulle vara det sista man ser och hör av dem. Men varför ska de spela på en festival i Pargas? De kunde väl ändå ha haft en egen konsert så att man inte hade behövt köpa biljett till hela festivalen. Hur många andra bra artister kan de ha på Rowlit? Ja ja, bara jag får höra klassiker som It Must Have Been Love och The Look live så är jag nöjd och glad.


Roxette vid slutet av sjuttiotalet...



..och som de ser ut nu. Knappt nån skillnad alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela