Petskis

Tjenare

Publicerad 2011-06-15 23:43:59 i Allmänt,

Läget? Länge sen sist, jag vet, och klagomålen haglar in för uteblivna inlägg. Har helt enkelt bara koncentrerat mig på mitt nya jobb och på min fritid har jag varit ute med båten eller annars bara ute så mycket jag hunnit, och det tycker jag är helt acceptabelt med tanke på det fina väder vi hade i någon vecka här tidigare.

Jag trivs väldigt bra på nya jobbet och det är mer krävande än vad jag trodde att ett försäljarjobb skulle vara fast det är bara bra att man hålls lite på tårna och att det hela tiden händer saker. Det skulle vara väldigt tråkigt om man bara gjorde samma sak varje dag. Försäljningen går enligt min mening också helt bra på nya adressen och fler och fler hittar in till butiken. Kom in du med!

På tal om min båt så kan jag meddela att den går alldeles ypperligt fint fortfarande. Det känns mer och mer som det bästa köp jag nånsin gjort! Dock så har jag på cirka tio fisketurer endast lyckats fånga en stackars gädda som inte vägde mer än 1.88kg. Jag vill skylla på vattenkonsistensen, dåliga vindar och det varma vädret men jag inser att det kan vara så att jag helt enkelt är en sämre fiskare än vad jag trodde. Eller så behöver jag bättre utrustning och mera drag.

Kommande helg är det Popkalas i sommarstaden men precis som förra året så ser det ut att bli katastrofväder även detta år. Hoppas bara att det håller upp när Lisa, Petter och September uppträder. Resten av kalaset kan jag gott och väl skippa.

Det som ändå har varit bäst med sommaren hittills är deltagandet i Snappertunafotbollen. På tisdagen var vi 15 st trots lite kallare väder och förra veckan var vi hela 19 st ivriga spelare. Om det fortsätter så här hela säsongen så är jag hur nöjd som helst.

Kommentarer

Postat av: R

Publicerad 2011-06-16 16:29:07

På något sätt tror jag INTE att du behöver mera drag...:D

Postat av: J

Publicerad 2011-06-16 22:54:58

lite på ggRR:s sida här jag... var dessutom in i butiken onsdag mellan 9.30 och 10.00 men var var den beryktade försäljaren??

Postat av: Petski

Publicerad 2011-06-16 23:07:28

Försäljaren har sena turen denna vecka och jobbar således mellan 10-18.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela