Petskis

Dagens EIF stjärnor

Publicerad 2011-03-26 18:51:23 i Allmänt,

* * *   Oscar Forsström

Dagens seger över ytterligare ett division 1 lag är mycket tack vare EIF:s målvakt. Inte bara räddade han två straffar i straffläggningen utan höll också tätt när HIFK pressade på som värst. Flera kanonräddningar och ett mycket stabilt intryck gör det inte svårt för mig att välja vem som ska få mina tre stjärnor idag.


* *   Tony Antus

Mittbacken som är tillbaka efter en längre skadefrånvaro visade idag varför han blev vald till EIF:s bäste spelare förra säsongen. Stark insats idag som visade rutin och smarthet när ett lite bättre lag stod för motståndet. Säker i både huvudspelet och med fötterna.


*   Jens Mattfolk

Denne man visade igen hur man med vilja kan vara bättre än sin motståndare. Upp och ner på sin vänsterkant i 120 minuter med 110% inställning och ett grönvitt hjärta. Spelar alltid för laget och fast han missade sin straff så platsar han på min lista.

Kommentarer

Postat av: #4

Publicerad 2011-03-27 20:39:16

Man tackar. Kan meddela att jag efter slutsignalen också meddelade att jag inte ämnar ta någon straff före självaste cupfinalen. Detta faktum bör öka våra segerchanser i straffsparkstävlingar framöver.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela