Petskis

Att vara laglig

Publicerad 2011-05-28 11:37:13 i Allmänt,

Brukar ni köpa er musik eller ladda ner den? Jag laddar ner för att det går så smidigt och det finns det mesta man behöver. Dessutom har Spotify nu bestämt sig för att man bara får lyssna tio timmar eller max fem gånger per låt per månad så det kan man ju glömma. Ibland kan jag faktiskt köpa en skiva om det är något favoritband eller så. Men i detta fall så finns inte skivan att ladda ner olagligt nånstans ännu så jag tänkte att jag gott och väl kan köpa den men jag ville ha den i digital form så att säga. Alltså i mp3 format. Det måste väl gå att köpa på flera ställen år 2011. Men se det gick inte.

Prövade med cdon.com men det gick inte att köpa nån skiva överhuvudtaget där. Prövade med bengans.se men samma sak där. Tänk att när man faktiskt ska vara laglig och köpa en musikskiva på nätet så går det inte. Hittade till sist en rätt okänd sida där utbudet var oväntat bra och jag fick köpa och ladda ner albumet. Sidan är www.meteli.net/downloads och jag tycker ni ska köpa era skivor därifrån om ni vill vara lagliga.



Skivan jag köpte var förstås Sahara Hotnights senaste så nu lyssnar jag på den. Snart iväg på mässa till bollhallen.

Happy Weekend snyggisar!

Kommentarer

Postat av: U

Publicerad 2011-06-14 20:25:48

skulle kolla din blogg men kom in på Vårdguidens beskrivning av Posttraumatiskt stressyndrom i stället... Hm.

Har frugan och du helt slutat blogga eller? ;)

Postat av: Petski

Publicerad 2011-06-15 23:50:19

Jag tippar på att dom uppdaterar sin sida oftare än vad jag gör...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela