Petskis

Dittan & dattan

Publicerad 2011-05-13 20:22:01 i Allmänt,

Skönt med fredag igen. Denna helg är som alla andra, väldigt fullspäckad med program. Det börjar ikväll med ishockey på tv i matchen mellan Finland och Ryssland. En match som Finland nog kommer få se sig besegrade i om man frågar mig. Det är bara finntölparna på YLE som tror att bara för att Finland slog Ryssland i en simpel gruppspelsmatch så kan man lätt göra det igen.

Imorgon kommer Manchester United att säkra ligaguldet i England och på kvällen är det stor schlagerfinal i Tyskland. Typiskt att Sverige blev så stora på sig och snackar om hur man kommer vinna imorgon fast det lät helt annorlunda inför semifinalen. Då totalsågade svenska folket sitt egenvalda bidrag och menade att man inte ens kommer ta sig till final men nu är Eric Saade plötsligt storfavorit igen. Som sagt, typiskt Svenskt tänk...

På söndag ska jag ut och fiska med nya båten för första gången. Jag tjuvstartade visserligen lite redan igår med några kast men på söndag ska det storsatsas. Det är då på dagen exakt ett år sen jag drog nio och en halv kilo gädda i Pojoviken. Kan också meddela att båten går som en dröm i vattnet och att jag är mycket nöjd med mitt köp. Jag kommer garanterat ha nytta av den i många år framåt.

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela