Petskis

Parga - dag 3,4 & 5

Publicerad 2012-08-23 22:24:00 i Allmänt,

Ledsen för den dåliga uppdateringen härifrån, men jag har faktiskt semester. Sen har det varit ett och annat som kommit emellan också men vi tar det från början.

Dag 3 började med att vi skulle få vår hyrbil som vi skulle ha i tre dagar. Klockan nio på morgonen skulle den levereras till hotellet. Ingen bil dök upp. Kvart i tio ringde jag uthyraren som lovade att den skulle dyka upp snart. Kvart över tio anlände den och vi skrev alla papper men killen som hämtade bilen bad inte ens om ursäkt för att han var över en timme sen.

Nåväl, vi körde norrut längs kusten och tog oss till en väldigt vacker strand som kräver lite granna bergsklättringskunskaper för att nå och ta sig ifrån men det är absolut värt det. Bilden är tagen från den stranden förresten. Sen åkte vi och tog lunch till byn Sivota och nånstans här kände jag hur jag hade bränt axlarna rätt mycket. Vi körde tillbaka mot Parga och stannade till vid en långgrund strand med otroligt varmt vatten men jag började må lite illa så vi stack direkt tillbaka till hotellet. Det bör sägas att temperaturen hade stigit till 38-39 grader och det var väldigt tryckande varmt.

I färskt minne hade jag min Kreta incident för fem år sen och jag ville helst inte få bubblor på ryggen igen. Jag lade mig för att vila och beslöt att skippa middagen för jag mådde inget vidare. En tid senare spydde jag ett par gånger och mådde fruktansvärt. Sov inte mycket den natten och nästa morgon var jag väldigt svag så jag beslöt att söka upp läkare som kunde ge mig nåt trevligt. Fick två mediciner plus en salva mot brännskador och order om att ta det lugnt med solen ett par dagar. Passade mig utmärkt för jag orkade knappt stå på benen så under gårdagen vilade jag på hotellet och tog mig just och just ner på lunch och middag som jag knappt fick i mig.

Idag har vi ändå tagit bilen till en av de bästa strändernai trakten, Sarakiniko beach. Låg lugnt under parasoll men tillät mig själv två korta simturer i det varma vattnet.

Nu har vi två dagar kvar här och de ska spenderas i byn på stranden och på tavernorna. Men jag ska nog ta det lite lugnt med solen resten av tiden, jag lovar.
 

Kommentarer

Postat av: Li

Publicerad 2012-08-24 15:42:14

Men PETER!!!!....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela