Petskis

SNÖ!!!

Publicerad 2012-02-22 22:49:49 i Allmänt,

Kan inte förstå mig på människor som gnäller över att det snöar och blåser lite. Varje dag på jobbet är det nån kund som ojar och vojar sig över vädret.

"Vilket skitväder nu igen! Det räcker med snöandet nu!"

"Den sku nu kunna fara bort redan den här snön!"

"Ni har tur ni som får va inne i sånt här dåligt väder!"

Kommentarer som dessa är vardagsmat men vad är det för fel egentligen? Vi är mitt i vintern och på vintern är det normalt med snö!!! Det är liksom meningen att det ska vara snöfall och snöstorm ibland! Det är ju liksom ingen panik eller något sånt. Man kan vara ute fast det snöar. Man kan gå till jobbet. Man kan leva fullt normalt. Vi bor ju liksom inte i något land som förväntas bli panikslagna och stänga allt så fort det snöar. Det är ju inte ens nån större mängd snö denna vinter. Jag fattar inte vad problemet är. Jag gillar vintern, speciellt när det är ljusa, vita dagar och solen kan titta fram då och då. Klart det kan vara jobbigt att skotta snö ett par tillar om dagen men ingen tvingas ju bo i egnahemshus. Flytta söderut då om ni inte kan acceptera att vi har vinter ett par månader om året!

Kommentarer

Postat av: Tove

Publicerad 2012-02-23 07:31:28

JUST det!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-02-28 08:23:39

ja ja. Jag har allvarliga planer på att flytta.

Sen hör det ju liksom till att klaga på vädret. Alla tider på året.

Postat av: Petski

Publicerad 2012-02-28 17:32:27

Måste erkännas att jag idag blev rätt bitter på vädret jag med. Snöstorm på väg ner till Hangö, körandes bakom en plogbil, då längtar även jag till sommaren.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela