Petskis

Pre skiing

Publicerad 2012-01-31 20:34:01 i Allmänt,

På söndagen besökte jag MeriTeijo för att få in lite åkning i benen före den stora resan samt för att se vad Salomon hade för skidnyheter. Efter den dagen kan jag konstatera följande:

- Det var en väldigt bra idé att åka lite skidor före resan! Första åken kändes bara jobbiga och det var på skakiga ben man ens tog sig ner.

- Salomons utbud av testskidor var ganska fattigt. Förra årets testdag bjöd på betydligt fler skidor att välja bland. Detta år handlade testet mest om nya, revolutionerande skidan BBR. Mer om denna BBR lite senare...

- Efter testet var det meningen att jag skulle vara betydligt klokare angående mitt kommande skidval i Åre men jag blev bara mer fundersam. Det är alltså FYRA dagar kvar till resan och jag vet ännu inte vilka skidor jag ska önska att få hyra. KA-TA-STROF!


Lite bilder från söndagen:


Jag inspekterar utbudet av testskidor.


De där tack!


Jag och två tredjedelar av mitt skidsällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela