Petskis

Is eller isfritt?

Publicerad 2012-03-14 17:51:03 i Allmänt,



Tjenare tjenare! Länge sen sist.. Jag kör på som vanligt och låtsas att det inte är tre veckor sen jag skrev sist..


Våren är på gång! Och dess säkraste vårtecken är suget efter att få börja fiska igen. Men jag är lite kluven vad gäller isläget. Jag vill väldigt gärna att isarna ska försvinna nu men jag vill också gärna hinna ut på ett isfiskepass innan det är för sent. För att vara så pass intresserad av fiske och ha det som ett väldigt stort intresse så är det en skam att jag i mitt liv har ett ynka isfiskepass på repertoaren. ETT ENDA PASS. Skandal! Man borde ha minst fem per vinter om isarna är hållbara vilket de har varit de senaste tre vintrarna åtminstone. Så nu sitter jag för det mesta och suckar över detta läge. Får nog försöka styra upp ett fiskepass ännu före isarna går. Eller så får man styra bilen mot Hangö och försöka hitta nåt fiske från land där. Där nere är det isfritt på många platser längs kusten har jag hört. En havsöring under mars från land, det vore fint det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela