Petskis

Debuten

Publicerad 2012-05-28 02:22:33 i Allmänt,



Så har jag då varit på min första tävling med Raseborgs Sportfiskare. Mete med mask och bottenmete med löja var fiskesätten som tilläts för dagen. Det är för övrigt väldigt mycket mete med mask som gäller på dessa tävlingar vilket kan tyckas vara lite tråkigt, vilket också är delvis sant. Jag placerade mig på en sjätteplats av tio tävlande. På 5h hann jag peta upp 2617 g abborrar fördelat på ca 25 st firrar. Vinnaren drog upp ungefär 3700 g så alltför långt efter var jag inte. Det skall sägas att vi lottade ut platserna var vi fiskade och jag drog en av de sämsta plus att jag blev uttråkad och började experimentera med bottenmete en bit in i tävlingen. Men kul var det att vara med. Man tackar ju liksom inte nej till 5h fiske, oberoende fiskesätt. Nästa tävling går av stapeln den 9:e juni vid Vitsippans pir. Då ska jag vara topp 3. En sak tycker jag är väldigt konstig med dessa tävlingar. Vi ska kalla oss sportfiskare men ändå tillämpar vi inte "catch and release" utan all fisk tas tillvara på och inget släpps tillbaka. Lite annat än vad jag är van vid men man får väl acceptera reglerna. Kan också nämna att medelåldern på mina mottävlanden var nånstans runt 60 år och att de stirrade lite konstigt på mig när jag dök upp. Tror säkert att det var min första och sista gång... De va dumt tänkt de!

Kommentarer

Postat av: Nek

Publicerad 2012-05-30 06:16:21

kanske C&R e någå som e upp ti dig att innföra? kanske dom gamla gettren int ha insett att de int finns lika myki fisk i sjön nu som när dom va i din ålder?

Postat av: Petski

Publicerad 2012-05-30 18:42:11

Jag ska ta upp det med dem så får vi se om det blir godkänt eller om jag kastas ut ur föreningen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela