Petskis

Fiskesäsongen har startat

Publicerad 2012-05-05 20:23:35 i Allmänt,

Ursäkta dåligt uppdaterande den senaste tiden, vi kan skylla på att all min fritid har gått till att fiska eller tänka på fiske. Som ni förstår, fiskesäsongen har dragit igång och som jag har väntat!

Efter att båten sjösattes rekordtidigt så har det blivit tre kortare fiskepass för min del. Tyvärr ingen fisk än men så är det i början av säsongen. Man är mest bara ute och testar grejerna. Har inhandlat lite nya grejer för i år, bland annat ett nytt spö och ny rulle.


En Abu Garcia Black Max multirulle samt ett Abu Garcia Vendetta 6-fot 5-25g spö.


Min spösamling ser nu ut så här:


Från vänster, lätt spinnspö för abborr- eller gäddfiske, spinnspö för trolling eller tyngre gäddfiske, långt spinnspö för gäddmete, vertikal/jiggspö och till sist ett jerkspö. Dessutom finns en trollingrulle samt ett halvsöndrigt spö som går att fixas upp. Så totalt har jag 6 st spön och 6 st rullar i min lilla samling. Är rätt nöjd med detta om jag skall vara helt ärlig. Behövs verkligen alla dessa? Ja de kommer alla att vara i användning i år kan jag säga.

Som mål för i år har jag följande:

1. Gädda över 10kg.

2. Abborre över 1kg

3. Tre nya arter. Gös, havsöring och sik vill jag väldigt gärna fånga.

4. Minst ett fiskepass per vecka.

5. Laga ett eget bete och få fisk på det.


Imorgon hoppas jag att uppfylla något av dessa!

Kommentarer

Postat av: CF

Publicerad 2012-05-05 21:01:54

Skulle vilja modifiera dina mål för säsongen till:



1. Gädda över 7kg.



2. Abborre över 700g



3. Fånga en av dessa tre arter. Gös, havsöring eller sik.



Där har du 3 rimliga mål, som är tillräkligt svåra men även fullt möjliga, inför säsongen. Man skall inte gapa efter för mycket. Detta betyder inte att jag inte tror du kan förverkliga din egna lista. Men dessa är mera realistisk mål som bättre kan fungera som en morot inför säsongen. Uppfyller du dessa nya mål belönas du med en ny wobbler av valfritt märke från Fiskeklubben. Lycka till.



Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-09 20:47:44



..och 3 liter olja från motorklubben..nej

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela