Petskis

Premier League Review 2011/2012

Publicerad 2012-05-14 18:20:55 i Allmänt,



Så var det dags att sammanfatta Premier League säsongen. Och en mer dramatisk avslutning på säsongen hade man inte ens kunnat föreställa sig i sin vildaste fantasi. Manchester United var ett par minuter från att bli ligamästare men två övertidsmål för Manchester City gjorde dem till mästare. Av alla lag i hela England så skulle vilket som helst förutom just City ha fått vinna för mig. Men vi ska inte gå in på hur mycket jag avskyr dem i detta inlägg, det orkar jag inte med just nu. Istället får jag gratulera till titeln och hoppas att nästa säsong blir lika dramatisk fast med en annan utgång.

Årets spelare: Robin van Persie - Arsenal

Årets tränare: Alan Pardew - Newcastle United

Årets lag:

          van Persie   Rooney

   Dempsey   Mata   Parker   Silva

Evra   Vermaelen   Kompany   Walker

                      Hart


Nästan med i årets lag:

Demba Ba
Agüero
van der Vaart
Scholes
Evans
Enrique
Vorm


Absolut INTE årets lag:

             Carroll   Agbonlahor

Marveaux   N'Zogbia   Barton   Park Ji-Sung

        Cole   Terry   Savic   Salgado

               Jääskeläinen




Denna man är den enda Cityfan jag unnar en mästerskapstitel. Han har säkert väntat hela sitt liv på detta och tänk känslorna under och efter sista matchen och att sen få sitta på knä på planen där allt avgjordes och bara stortjuta rakt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela