Petskis

Bad Gastein 2014

Publicerad 2013-10-05 14:00:00 i Allmänt,

 
Inbäddat i en dalgång, nedanför vitbeklädda alptoppar, ligger byn Bad Gastein, Österrikes charmigaste och Alpernas populäraste skidort. Med ett liftsystem som sträcker sig 1100–2700 meter över havet och över fem skidområden, bjuder Bad Gastein på utmanande skidåkning i toppklass, oavsett vilken skidåkarnivå man befinner sig på.
 
 
Jag är mycket glad över att kunna berätta att jag den 22:a mars nästa år kommer resa till Österrike och Bad Gastein. Det blir den tredje alpresan på fem år. Redan förra året fanns det planer på att besöka denna ort som tydligen är den mest populära i alperna bland oss nordbor. Jag ser mycket fram emot att kunna åka skidor i ett varmt klimat i ett stort omåde. Dessutom får jag bocka av ett nytt land på listan över länder jag har besökt.
 
 
Förutom själva skidåkningen så har jag ganska höga förväntningar på byn som ska vara så där mysig som en äkta alpby kan vara. Bad Gastein är också känt som en badort så ett eller annat spabesök lär också bli verklighet. Afterskin lär också vara bland de bästa i alperna så jag tror nog att det kan bli en riktigt trevlig resa detta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela