Petskis

Tallinn

Publicerad 2013-10-06 20:37:00 i Allmänt,

Hur jäkla turistig och finsk är denna bild? Blir nån någonsin att se bra ut på bilderna de tar när man ska kliva ombord på dessa båtar? Och hur länge har de hållit på med dessa fotograferingar?
 
På lördagen satt vi här hemma och hade lite tråkigt så R gav mig i uppdrag att hitta på nåt kul. Ganska exakt en och en halv timme senare passerade vi fotografen som tog bilden som för övrigt kostade 10€ att köpa. Väl spenderade pengar det med. Nåja, det blev liksom en spontanresa till Tallinn med Silja Europa. En 22h kryssning varav 4h spenderades i vackert väder i den estniska huvudstaden. Tror förresten att det nu var första gången jag var i Tallinn som det var solsken och det piggar ju upp den annars så trista staden. Själva båtresan kunde man nog skippa tycker jag, med alla fulla landsmän och kvinnor, en halvdålig buffé och det enda nöjet på hemvägen är att sitta och titta på pensionärernas humppadanser. Men man måste ju ta sig över på nåt sätt. Man kanske kunde ta över bilen nästa gång som många andra som köper halva Super Alko med sig hem. Då kanske man kunde köpa lite mer än de två lådor man nu knappt orkade bära hem. Om ens ekonomi vore några snäpp bättre så kunde man också kanske göra såna här småresor lite oftare, de piggar upp ens annars halvtrista vardag.
 
Nej detta är inte en öl.
 
Detta är faktiskt en kyrka men fråga mig inte vilken. En stor sak i gamla stan är allt jag vet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela